Het drukke rijwielverkeer op de hoek van de
Laan van Meerdervoort en de Goudenregenstraat, let
op, photomobiel NIEMAND steekt z‘n hand uit!
Ach ja, rekening houden met de mede weggebruikers was ook in die tijd (1955) voor de
meeste automobilisten een tweede natuur.
En het werd alleen maar erger !
|
|
|
|
Op de brug van de kruising Laan van Meerdervoort
Valkenboskade, een wrakkig Opeltje Six
stak ineens over. O.K. van rechts, maar toch was
ook toen reeds uitkijken het parool!
|
|
Het absente autoverkeer op de met mooie bomen
beplante Laan van Meerdervoort kijkende richting
Valkenbosplein, links de Regentesselaan, de eerste
rechts langs het Verversingskanaal de Suezkade en
de tweede rechts de Archimedesstraat. Rechts op
de foto het rijtje Art Nouveau huizen van architect
de Wolff gebouwd in 1903. Links op de gevel van
een woonhuis reclame voor ”Knax•. In de tegenwoordige tijd hangt op die gevel ”naks•, gaat U
zelf maar kijken!
|
|
|
|
In de Anna Paulownastraat wachten tot het verkeerslicht groen wordt, veel rijwielen voor uw neus en
zelfs de NU-73-29 een eerste type Vespa scooter.
|
|
Op het kruispunt voor Metropole, ziet, de tram komt
nog uit het smalle deel van de Laan van Meerdervoort
en zal de Groot Hertoginnelaan opdraaien.
De prachtige zwarte limousine cabriolet is er een van
het Amerikaanse merk Buick van 1934 of 1935.
|
|
|
|
Op de hoek van de Valkenboskade en de Loosduinseweg toen er bijna geen verkeer was.
De poserende Dame rechts heeft een thee- of koffie
potje aan het stuur van haar rijwiel hangen.
De Loosduinseweg was nog niet geasfalteerd,
we zien de natuurstenen stoeprand en de kinderhoofdjes. Op de Valkenboskade gebakken klinkers.
|
|
|