Het drukke rijwielverkeer op de hoek van de Laan van Meerdervoort en de Goudenregenstraat, let op, photomobiel NIEMAND steekt z‘n hand uit! Ach ja, rekening houden met de mede weggebruikers was ook in die tijd (1955) voor de meeste automobilisten een tweede natuur. En het werd alleen maar erger !
Op de brug van de kruising Laan van Meerdervoort Valkenboskade, een wrakkig Opeltje Six stak ineens over. O.K. van rechts, maar toch was ook toen reeds uitkijken het parool!
Het absente autoverkeer op de met mooie bomen beplante Laan van Meerdervoort kijkende richting Valkenbosplein, links de Regentesselaan, de eerste rechts langs het Verversingskanaal de Suezkade en de tweede rechts de Archimedesstraat. Rechts op de foto het rijtje Art Nouveau huizen van architect de Wolff gebouwd in 1903. Links op de gevel van een woonhuis reclame voor ”Knax•. In de tegenwoordige tijd hangt op die gevel ”naks•, gaat U zelf maar kijken!
In de Anna Paulownastraat wachten tot het verkeerslicht groen wordt, veel rijwielen voor uw neus en zelfs de NU-73-29 een eerste type Vespa scooter.
Op het kruispunt voor Metropole, ziet, de tram komt nog uit het smalle deel van de Laan van Meerdervoort en zal de Groot Hertoginnelaan opdraaien. De prachtige zwarte limousine cabriolet is er een van het Amerikaanse merk Buick van 1934 of 1935.
Op de hoek van de Valkenboskade en de Loosduinseweg toen er bijna geen verkeer was. De poserende Dame rechts heeft een thee- of koffie potje aan het stuur van haar rijwiel hangen. De Loosduinseweg was nog niet geasfalteerd, we zien de natuurstenen stoeprand en de kinderhoofdjes.
Op de Valkenboskade gebakken klinkers.